vrijdag 28 augustus 2009

Eerste slaapdienst


Ik heb nu net mijn eerste slaapdienst erop zitten. Het was een inwerkdienst. Het was van te voren nogal spannend waar ik zou gaan slapen omdat er eigenlijk geen bed over was. Werd het de bank, of bij één van de jongens op de kamers. Maar uiteindelijk loste het probleem zich vanzelf op omdat Joey uit logeren was. Dus daar kon één van ons twee slapen.

Het draaien van slaapdiensten door een man is een gevoelig thema binnen Hebron, en ik denk ook dat ik wel breder kan spreken, binnen het eiland. Vanwege de rol van mannen, het seksuele misbruik, en de angsten die daarmee gepaard gaan is het niet vanzelfsprekend dat ik nachtdiensten zou gaan draaien. Gelukkig beginnen dingen daarin te veranderen. Het is zo'n valkuil het heden altijd te laten bepalen door het verleden, maar we geloven als Hebron dat dit niet hoeft. Er zijn dingen beleden, opgeruimd, en dan wordt het op gegeven moment ook tijd voor een nieuwe start. Dus in die zin is dit ook weer een historisch moment.

Het is leuk om te zien hoe de kinderen er op reageren. Kort samenvattend, ik geloof dat het goed is als een 'vader' deze rol ook op zich neemt en niet tot op zekere hoogte altijd maar de afwezige blijft doordat hij geen slaapdiensten draait. En ook al gaat dat gepaard met wat strijd af en toe, misschien is dat des te meer een teken dat het de goede weg is waar we in willen gaan.

Even een paar reacties van de kinderen:


'Die Tio, die Tio, gaat slapen vanacht!'


'Ja, ik vond het leuk'


'Tio moet mij wakker maken!'


Dus, nu ff lekker thuis bijkomen en terugkijken op een goede dienst!

Dios ta amor!

4 opmerkingen:

  1. Heb je ook van die leuke slaapliedjes voor ze gezongen zoals je voor ons op de conferentie hebt gedaan ;-)?

    groetjes jolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  2. super! ben blij dat ze het zo goed hebben opgepakt. niet lekgeprikt door de muggen ;-) ??
    groetsels, Ireen

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hey Matthijs,

    Is een slaap dienst simpelweg een dienst dat je bij de kinderen slaapt om een oogje in het zeil te houden?

    Your bro, Jonathan

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Héee Matthijs!

    Nog een beetje geslapen?

    Wat een supermooie foto's op je site zeg!

    Ik wens je een hele goeie en gezegende week!

    Groetjes,
    Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen