vrijdag 21 augustus 2009

Gebedsverhoring

Één van de wat minder leuke kanten van het verblijf op Curacao is het ongedierte. De ratten, de kakkerlakken, de wilde honden en de muggen. Nu moet ik zeggen dat ik zelf in mijn kamertje, de Shon Piet, nergens meer last van heb. Ik heb nu in de twee maanden dat ik hier woon drie keer een kakkerlak in mijn kamer gehad. Dus daar valt wel mee te leven vind ik zelf. Maar er is hier één collega die echt helemaal gek wordt van de ratten die over haar voet lopen etc. Dus tijd om te bidden.
We gingen bidden dat het huis vrij raakte van al het ongedierte. Met name de ratten en de kakkerlakken. En nadat we gebeden hadden, liepen er ineens overal hele grote kakkerlakken. Ik dacht, dit is nou echt Geestelijke Strijd. Je bid ervoor en ineens zijn ze overal. Maar ik heb er wel veel naar buiten zien gaan, en veel weg zien lopen. Dus, het lijkt erop dat zelfs de dieren ons gehoorzaam zijn in gebed!! Goed voor het ontwikkelen van geloof.

Groetjes Matthijs

1 opmerking:

  1. Tja... als de Vader het leven van elk miezerig musje in de hand heeft, en Jezus zegt dat jij een berg kan verzetten in Zijn naam, moeten kakkerlakken en ratten toch ook kunnen!

    Fijn om zo je stukjes te lezen. Mooi om te zien hoe je met God je weg gaat daar!
    Heel veel zegen en ook veel plezier gewenst!

    Liefs,
    Jolande

    BeantwoordenVerwijderen