vrijdag 21 augustus 2009

Weinig berichten - week 9

Hallo Allemaal,


Ik schrok een beetje van het feit dat er zo weinig berichten meer verschenen de laatste tijd. Bedankt, trouwe lezers dat jullie wel zo ijverig blijven kijken. Want al met al blijf ik best wel veel bezoekers hebben. Gemiddeld 16 bezoekers en 30 pageviews per dag. Maar goed, hier komen nog een aantal verhalen van de afgelopen periode.


Vandaag was het erg warm en vochtig. Ik kan goed tegen de warmte, maar de combinatie met zoveel vochtigheid zorgt ervoor dat de productiviteit zeer laag is. Dus ik heb een dagje weinig gedaan. Ineens tegen een uur of 5 merk ik dan weer aan mezelf dat ik allerlei dingen ga beetpakken. Kennelijk reageert het lichaam dan aan een beter klimaat. Dus uiteindelijk is mijn kamer weer netjes en schoon en heb ik nog een boel boodschappen gedaan en gestreken.


Er is weer een nieuwe collega gekomen. Christine. Ze komt uit Duitsland, heeft een Nederlands paspoort, en spreekt gelukkig ook goed Nederlands. Maar Duits is wel haar eerste taal. Tijd om daar soms wat extra liefde, energie en zorg in te stoppen. Want zo ver van huis, vriend en vader is pittig.


Inmiddels heb ik ook mijn introductie gesprek gehad. Ik vond dat erg positief. God zij dank voor de mensen die Hij hier voor me heeft, en het moment waarop ik ben gekomen. Het geeft echt zo'n puzzelstukjes gevoel. Er leven veel verlangens in me voor dit jaar. En het lijkt alsof hier de gelegenheden waarin ik daarin kan groeien en dingen kan doen zich aanbieden. Ik ga ook vaker contact hebben met Cees en Rommy. Maar dat moet zich door de tijd heen nog wat meer uitkristaliseren. Eerst mijn werk doen waarvoor ik in eerste plaats gekomen ben.

Wordt nog vervolgt, maar het is hoogste tijd om te slapen. Mi ta bai drumé

3 opmerkingen:

  1. Hoi Matthijs,

    wat fijn om te lezen hoe het met je gaat.
    En geweldig dat het ongedierte het moet afleggen tegen het gebed!
    Heel bemoedigend.

    XXX tante Marja

    BeantwoordenVerwijderen
  2. hoi Matthijs

    We waren op vakantie hier allemaal joh daarom is het zo stil,maar we vergeten je niet hoor!
    succes met alles.

    liefs jolanda en lisa

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Matthijs,

    Mooi zo te lezen hoe het met je gaat. Heel veel sterkte in dat "vreemde land". Zorg ook goed voor jezelf. Nog een heel goede en fijne tijd toegewenst!

    Hartelijke groet van Philip en Marry Bezemer

    BeantwoordenVerwijderen