zaterdag 26 december 2009

Bon Pasku a un Felis Aña nobo.

Vanuit het verre Curacao ook een kerstgroet. Fijne Kerstdagen en een gelukkig nieuw jaar!! Best apart om op kerstavond te uit eten bij Kura Hollanda, buiten, met 's nachts zo'n 30 -32 graden. We hebben heerlijk gegeten. Maar persoonlijk heb ik de inhoud een beetje gemist. De kerstboodschap. De boodschap van Jezus' komst naar de aarde. Daarom ga mijn ideeën daarover maar wat op mijn weblog schrijven.

Ik ben zo blij met Jezus' komst naar de aarde. Zoals de mensheid gemaakt werd in het Paradijs voor God omdat Hij zijn liefde wilde delen, omdat Hij gemeenschap wilde hebben met de mens, zo kwam de Koning der Koningen op aarde om te dienen. Om te geven. De laatste jaren zijn bij mij persoonlijk de ogen van mijn hart open gegaan voor de liefde van God. En ik dacht altijd dat Jezus kwam voor de eer van God. Zodat de mensen weer God konden dienen, en dat de Hemel weer vol zou zijn. Zodat God de Vader weer de eer zou krijgen. Maar Johannes 3 leert ons dat dat het de Liefde is die Jezus naar de aarde bracht. Liefde die geeft. Liefde die dient, liefde die de ander op het oog heeft. God had ons op het oog met zijn komst naar de aarde. God wilde mij redden. God wilde mij zegenen. God wilde graag gemeenschap met mij. Hij deed dat niet de wereld te veroordelen, maar door haar te redden. (Joh 3:17, 18)

Echt, ik ben zo enthousiast over de liefde van God. Dank U wel Jezus, dat U naar de aarde bent gekomen, zodat wij in de Hemel kunnen komen. Dat U als koning bent gaan dienen, zodat wij als dienaars kunnen gaan Heersen zoals U het oorspronkelijk ook bedoeld had, Dank U, dat U arm bent geworden, zodat wij rijk zijn in U. Jezus dank U wel dat U als Baby gekomen bent, zodat U in alles mee kunt lijden.

Ik hou van U omdat U mij eerst heeft liefgehad.

MF

Geen opmerkingen:

Een reactie posten