donderdag 25 juni 2009

Het leven hier

Inmiddels leef ik hier al weer een aantal dagen. Maar omdat ik nog niet zoveel internet heb gehad heb ik nog niet zoveel getypt. In deze blog zal ik in sneltreinvaart wat dingen vertellen van aankomst tot nu en wat vertellen over de dingen waar ik tegenaan loop enzo.

Vervolg aankomst


Bij mijn vorige blog viel ik in slaap omdat ik nog erg last had van mijn jet-lag. Inmiddels ben ik daar een eind overheen. Maar ik schrijf hier even verder vanaf het moment van aankomst.


Zoals ik al schreef was het een bijzondere happening. Een jongen die zoveel spullen meeneemt en zelfs zijn fiets is wel heel bijzonder. Onderweg richting landhuis veeris kom je door Curaçao en voelde ik even de strijd tussen afkeer of liefde. Had ik een afkeer van het warme, vieze en droge land of hield ik van de mooie mensen, de bijzondere gebouwen, de mooie stranden en de zwarte kinderen. Dat is een strijd die ik in het heel kort, gelukkig had ik het er niet zwaar mee, wel vaker gevoerd heb. Wat betreft het huis, mijn kamer, het ongedierte etc. Ik heb besloten dit allemaal meteen te accepteren en dit als mijn thuis te zien zodat ik het mezelf ook niet onnodig moeilijk maak.


Bij aankomst kwam ik meteen wat vrijwilligers tegen. Erg leuk om die zo te ontmoeten. En ik had bij allemaal zoiets van: hier kan ik wel mee overweg. Gelukkig maar, dat vond ik misschien wel het spannendste van mijn reis. Op het moment van aankomst was er ook één van de kinderen van Hebron. Die ik heb ik ook meteen leren kennen. Erg leuk!


Inmiddels heb ik al zoveel gedaan en zijn er zoveel indrukken geweest dat ik niet meer helder een verslag kan doen van dit heb ik gedaan en toen dat en daarna dat. Ik heb in ieder geval gewinkeld, willemstad bekeken, naar het strand geweest, geBBQ't, gegeten, geslapen, gekeken hoe de andere vrijwilligers dansles kregen, soort samenkomst gehad (was erg fijn) and so on.


Wat opvalt, lastig is, leuk is etc


Een van de dingen wat ik heel erg aan het aftasten ben is de financiële kant. Ik heb nog nooit op mezelf gewoond en heb dus niet echt feeling met uitgavepatronen, wat ik nodig heb aan boodschappen, gewoon wat het leven kost. Dus zo aan het begin ben ik erg huiverig voor geld uitgeven. Vooral op het begin komt er best veel op je af wat betreft geld uitgeven. En het is gewoon duurder dan in Nederland. Behalve het vlees dan. Dus ik ben heel benieuwd. Het is wel erg prettig om te weten dat als ik een mus zou zijn dat ik me meer zorgen moet maken over het leven dan wanneer ik een mens ben. Wat God de Vader zorgt nog beter voor de mensen dan voor de mussen. Nu heb ik nog nooit een bezorgde mus gezien, dus ik hoef het ook niet te zijn. Maar ik ben benieuwd.


Verder loop ik nu even een beetje achter de feiten aan wat betreft mailen, webloggen, en andere regelzaken op orde brengen. Daar ben ik vandaag waarschijnlijk hard mee bezig. Daar moet ik nu een beetje me draai in vinden.


Ja, mijn draai vinden, dat verwoord wel heel erg wat er nu leeft. In alle grote en kleinere dingen ben ik bezig om een beetje de routine te pakken te krijgen. Alles gaat nu wat moeizaam en traag. Maar dat gaat over een poosje wel bezig. Ik vind het wel erg relaxt dat ik nu even vakantie heb. Dan kan ik dat mooi zo even leren.


Verlangen


Het is een klein beetje onbevredigend dat ik nu nog niet aan het werk ben. Als ik de kinderen zie en de andere Antillianen zie dan is er een honger om wat te gaan doen. Ik ben heel benieuwd wat deze tijd me gaat brengen. Bid dat ik daar hongerig in blijf en dat het verlangen nog sterker wordt zodat ik niet lauw wordt en alleen de dingen ga doen die ik moet doen maar dat de liefde van God mij dringt.


Tot zover even de update. Hou ook de blogs in de gaten die je al gelezen heb want ik hoop er nog allerlei afbeeldingen bij te voegen. Maar vanuit microsoft word kan dat niet echt. Dus dat moet ik nog even fixen.


Ik vind het leuk om op de hoogte te blijven van het thuisfront en zie uit naar jullie reacties op de site.


Groetjes Matthijs

5 opmerkingen:

  1. Hé die Matthijs,

    Leuk jóh, je zo op internet te kunnen volgen.
    Je hebt toch wel bandenplakkers voor je fiets meegenomen hé, want de muggen daar schijnen goed te kunnen steken, ha ha.

    Nou Matthijs, we hopen én bidden dat je een fijne, leerzame en gezegende tijd daar mag hebben.

    God bless, een hartelijke groet en bemoediging van Johan en Annie.

    ps, wat betekend: 'Reageer als:'

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoihoi Matthijs,

    Leuk om alles te lezen. Fijn dat je goed bent aangekomen en dat het goed gaat. Ben benieuwd naar je verhalen het aankomende jaar. Hu een jaar?? pff wat lang eigenlijk. Maar gaat goed komen met jou, door je vertrouwen op God!
    Wij bidden ook voor je!

    Groetjes Suzanne

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoihoi,

    Leuk om zo je blog ff te lezen! Ik ga je zeker volgen in je belevenissen!
    Fijn dat je zegt: "God de Vader zorgt nog beter voor de mensen dan voor de mussen. Nu heb ik nog nooit een bezorgde mus gezien, dus ik hoef het ook niet te zijn".
    Ik hoop dat je dat het hele komende jaar zo mag ervaren.
    Gods zegen en de leiding van Zijn Geest gewenst in je werk om ook op Curacao (het Koninkrijk van) Gods liefde een beetje meer zichtbaar te maken.

    Liefs,
    Jolande

    BeantwoordenVerwijderen
  4. hoi matthijs

    Wat een gedoe allemaal he. het is logisch dat je tijd nodig hebt om in een ritme te komen en dan al die indrukken erbij. maar het is voor een goed doel he. Vader zal je leiden.
    ik miste je bij de kruidvat dinsdag,automatisch keek ik of je achter de kassa stond ;-). Gods zegen en groetjes jolanda en lisa

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hallo allemaal,

    Heb je nog tips voor de web-log. Het is hier heerlijk hoor.

    @ Johan: Met dat reageer als kan je aangeven wat mensen zien als ze op jouw naam klikken. Je kan daar bijvoorbeeld een link van je emailadres of site in verwerken of laten verwijzen naar de een of ander profiel van jouw.

    Die muggen steken hier inderdaad mega. Daar moet ik wel ff doorheen. Beetje jammer. Maar het schijnt dat dat na verloop van tijd over is. Dus we zullen zien.

    Groetjes Matthijs

    BeantwoordenVerwijderen